Jumaat, 11 Jun 2010

pEjUaNgAn bAnGsA meLaYu

kini,kes pembuangan bayi di negara kita merupakan isu hangat yang sering di paparkan di media massa sama ada media cetak mahupun media elektronik. kebanyakan kes pembuangan bayi tersebut dimonopoli oleh kaum melayu berbanding kaum-kaum lain di negara kita.hal ini amat memalukan bagi kaum melayu.
oleh itu,sebagai rakyat malaysia yang berbangsa melayu kita haruslah bersama-sama membenteras gejala ini melalui beberapa kaedah. antaranya ialah melalui pihak sekolah.hal ini kerana ,kebanyakan kes pembuangan bayi melibatkan pelajar sekolah.oleh itu pihak sekolah haruslah mengadakan kempen serta program motivasi terhadap pelajar di sekolah.
selain itu,pihak kerajaan melalui kementerian pendidikan malaysia hruslah mempercepatkan pengajaran Pendidikan Kesihatan Reproduktif dan Sosial yang telah diuar-uarkan di stesen stesn televisyen malaysia.
dengan langkah langkah tersebut,ia akan dapat mengurangkan masalah pembuangan bayi dalam kalangan kaum melayu di negara kita seterusnya melahirkan sebuah negara yang harmoni. hal ini akan membuatkan bangsa melayu tidak dihina oleh bangsa-bangsa lain. TERUSKAN PERJUANGAN KITA SEBAGAI BANGSA MELAYU!!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan